برگزاری انواع مراسم های نامزدی، عروسی، بله برون، تولد و ... در هر 4 فصل سال از ویژگی ها و زیبایی های خاص خود برخوردار می باشد. فصل تابستان نیز یکی از فصول زیبای سال بوده که بسیاری از افراد در این فصل تصمیم به برگزاری بسیاری از مراسم های خود میگیرند.

اما قطعا می دانید که برگزاری مراسم عروسی در تابستان، تفاوت هایی با تدارک تشریفات مراسم عروسی در دیگر فصول سال دارد. کارشناسان ما در خدمات مجالس ثمین با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با نکات مهم برگزاری هر چه بهتر مراسم ها در فصل تابستان و ویژگی هایی که باغ ها در این فصل باید داشته باشند، بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

ویژگی های باغ انتخابی برای برگزاری مراسم ها در فصل تابستان

درست است که فصل تابستان و اواخر فصل بهار از گرمترین فصل ها و ماه های سال هستند، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون مناسبت ها، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و همینطور داشتن آب و هوای تقریبا بهتر تصمیم به برگزاری مراسم خود در فصل تابستان میگیرند.

پس برای برگزاری مراسم های خود باید به دنبال مکانی مناسب جهت برگزاری بهتر در این فصل گرم باشند. برای برگزاری مراسم هایی همچون تولد، نامزدی، عروسی و ... بهترین گزینه فضاهای بازی همچون باغ می باشد. باغ علاوه بر هوای مطبوع و دلچسب، دارای فضای سبز و زیبا بوده که شکوه مراسم ها را دو چندان می کند.

به تازگی نیز یکی از مراسم هایی که برای آن مهمانی مفصلی میگیرند، مراسم بله برون می باشد. مراسم بله برون از مراسم خواستگاری مفصل تر برگزار می شود. این مراسم چند روز پس از خواستگاری رسمی برگزار می گردد که خانواده عروس و داماد و بزرگان خانواده ها، برای قول و قرار ها نهایی کردن برنامه عقد و عروسی دور هم جمع می شوند. بله برون یکی از مراسم های مرسوم ازدواج می باشد و دوران شیرین نامزدی برای عروس و داماد پس از برگزاری مراسم رسمی بله برون، انجام می شود.

نکات مهم انتخاب باغ برای مراسم ها در فصل تابستان

نحوه چیدمان صندلی ها در باغ ها یکی از موارد مهمی است که باید برای تشریفات مراسم عروسی، نامزدی و همینطور بله برون در فصول گرم باید به آن توجه داشته باشید.

با توجه به گرمای هوا در فصول گرم سال، باغی که برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنید باید به اندازه همه مهمانان فضای کافی داشته باشد تا جریان هوا به راحتی در فضا عبور کند و مهمانان کلافه نشوند.

اگر ساعت مراسم عروسی شما در ساعاتی است که هنوز آفتاب در آسمان وجود دارد، برای این منظور باید چاره ای اندیشیده شود تا گرمای آفتاب و تابش آن، باعث آزار و اذیت مهمانان نشود. این نکته در تشریفات مراسم عروسی در باغ در فصول گرم بسیار اهمیت دارد. برخی از باغ ها از  سیستم های سرمایشی به صورت مناسبی در باغ استفاده می کنند که این کار بسیار جالب توجه می باشد.

نکته دیگری که در تشریفات مراسم عروسی در باغ در فصول گرم  باید مد نظر داشته باشید این است که باغ حتما باید فضای سرپوشیده ای نیز داشته باشد تا در صورت خراب شدن هوا و وزش باد ناگهانی یا بارش احتمالی باران، مهمانان جایی برای اسکان داشته باشند.

به دلیل گرمی هوا و زودتر خراب شدن غذاها، باید حتما غذاها دقایقی قبل بر روی میز چیده شوند تا فاسد نشوند.

نکات مهم انتخاب باغ برای مراسم ها در فصل تابستان

به دلیل گرمی هوا باید انواع نوشیدنی های سرد برای مهمانان سرو شود. از همه مهمتر حتما باید آب خنک در دسترس مهمانان باشد تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

برای سرو میوه و شیرینی به دلیل گرمی هوا بهتر است که میوه و شیرینی قبل از آمدن مهمانان روی میز چیده نشوند و پس از آمدن مهمانان، بر روی میز چیده شوند تا خنک بودن میوه ها و تازگی شرینی از بین نرود.

باغ باید دارای هوای مطبوعی باشد. بدین منظور بهتر است باغ هایی را انتخاب کنید که دارای فواره ها یا آب نماهایی هستند، زیرا آب به خنک تر شدن هوا کمک می نماید.

اگر مراسم عروسی شما در شب برگزار می شود، حتما باید سیستم نورپردازی باغ را از قبل چک کنید تا مراسم هرچه باشکوه تر انجام شود. این نکته در تشریفات مراسم عروسی در باغ در فصول گرم بسیار اهمیت دارد.

به این نکته دقت کنید که باغی را که انتخاب می کنید حتما دارای فضای کافی برای جای پارک ماشین مهمانان داشته باشد.

روف گاردن، بهترین فضا برای برگزاری مراسم های تولد

روف گادرن یک مکان عالی برای برگزاری مراسم هایی مثل تولد، جشن عقد، دورهمی، مهمانی و... می باشد که شما با توجه به مراسم خود و ویژگی هایی که در نظر دارید می توانید آن ها را در سطح شهر اجاره کنید. خیلی از سالن های پذیرایی، باغ تالار ها و برج های اداری، تجاری و مسکونی دارای روف گاردن می باشند که باتوجه به اجازه مالکان یا مدیران برای برگزاری مراسم ها اجاره داده می شوند.

روف گاردن دارای ویژگی هایی خاصی می باشند که شما باید باتوجه به مراسم خود به این نکات توجه نمایید. از ویژگی های اجاره روف گاردن برای تولد می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • آب و هوا: یکی از مهم ترین نکات برای برگزاری مراسم در فضای باز مثل روف گاردن، آب و هوا می باشد مخصوصا در فصل هایی که امکان بارندگی و باد زیاد می باشد و ممکن است مراسم شما برای مسائل آب و هوایی دچار مشکلاتی شود که زیاد برایتان خوشایند نباشد. پس لازم است به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.
  • تمهیدات لازم برای اتفاقات و مشکلات پیش بینی نشده: روف گاردنی که برای مراسم خود انتخاب می کنید باید به مسائل پیش بینی نشده ای که ممکن است رخ دهد، توجه کند و امکانات لازم را داشته باشد، مثل داشتن یک پشتیبان برق در صورت قطعی برق، سایه بان برای بارش ناگهانی باران و آفتاب داغ و...
  • نوع پذیرایی: شما باتوجه به مراسم و مناسبتی که می خواهید در روف گاردن برگزار نمایید، دوست دارید خدمات و پذیرایی خاصی به شما ارائه شود و باید برای داشتن این خدمات به جایی که می خواهید اجاره کنید، توجه نمایید.
  • ظرفیت موجود: یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب یک سالن پذیرایی، ظرفیت موجود آن مکان می باشد. شما باید یک مکان را باتوجه به تعداد مهمانانتان انتخاب نمایید.

برگزاری مراسم تولد در روف گاردن در فصل تابستان

سخن پایانی

اگر به دنبال مجموعه ای جهت انجام تشریفات مجالس خود هستید، ما به شما تشریفات مجالس ثمین (www.tashrifatsamin.com) را پیشنهاد میکنیم.

تشریفات ثمین با مدیریت آقای قطبی با اتکا به خداوند متعال و همچنین تلاش بی وقفه کارگروه متخصص خود در امر برگزاری خدمات و مجالس عروسی و با بکارگیری تجهیزات مدرن و دیزاین های لوکس و مجلل طی دو دهه گذشته توانسته است با برگزاری جشن ها و مراسم فاخر و باشکوه ضمن جلب رضایت مشتریان خود نظر زوج های جوان را نیز جلب نماید.

خدمات مجالس تشریفات ثمین به شرح ذیل می باشد:

  • تهیه انواع غذا با مواد اولیه درجه یک و با پختی بی نظیر
  • مدرنترین سرویس و ظروف ویژه مجالس
  • مجلل ترین باغ ها و سالن های کاملاً اختصاصی برای برگزاری مدرن ترین مجالس
  • مجرب ترین کادر خدمات پذیرایی مجالس
  • انواع خدمات دیزاین مجالس با متد روز
  • خدمات نورپردازی و جلوه های ویژه مجالس
  • حریر آرایی و ایجاد سازه های دکوراتیو